Silné stránky chatbotů
Chatboti jsou silní v tvoření. Pokud jim dáme zadání, které začíná slovy “analyzuj”, “rozpracuj”, “navrhni”, “dokonči”, “vymysli alternativu”, bude jim to vyhovovat. To je to, co jim jde! Pokročilejší verze chatbotů, které však bývají zpoplatněny, si poradí i s opravdu komplikovanými úkoly. Dá se říct, že každý, kdo pracuje s počítačem a internetem, si může z chatbota vytvořit svého virtuálního kolegu, pomocníka. Ukážeme si to na několika příkladech z praxe různých oborů.
-
Reklamní texty: Představte si, že jste pracovník z oboru reklamy, který chce zvýšit prodeje dětských plen. Chatbotu můžete zadat za úkol, ať připraví 2 reklamní obsahy pro sociální sítě. Jeden obsah bude cílit na ženy, druhý na muže. Chatbot v takovém případě vytvoří v mžiku oka texty, které zapůsobí na různé emoce. Zatímco maminkám bude psát, že miminko bude mít pohodlí a sucho, u tatínků bude klást důraz například na to, že budou muset méně přebalovat.
-
Příprava do výuky: Učitelé stojí každý den před náročným úkolem: zajistit, aby děti učení nejen rozvíjelo, ale také bavilo. Jako vyučující můžete chatbotu říct: potřebuju žáky 6. třídy naučit základy geometrie. Vymysli mi několik zábavných experimentů. A chatbot si s tím poradí. Vymyslí například aktivitu, během které mají žáci chodit po škole a fotit geometrické tvary kolem sebe. Poté se můžete bavit, proč je nosník střechy trojúhelník.
-
Jazykové korektury: Chatbot může být nepostradatelným pomocníkem třeba i pro novináře. Novinář může zadat za úkol: nastuduj si tento text a vymysli mi dílčí nadpisy. A chatbot se postará o výsledek. Stejně tak může chtít, aby chatbot provedl jazykovou korekturu a navrhl opravy nedokonalých pasáží. Právě proto, že je chatbot natrénovat na obrovském množství textů, podobných úkolů se nezalekne.