Vitajte v kategórii kurzov mediálneho vzdelávania.

Pomôžeme vám s orientáciou v mediálnom chaose. Spoločne sa naučíme krotiť zmätky a nedorozumenia, ktoré môže prinášať do našich životov. Pripravili sme pre vás sériu kurzov, do ktorých sa môžete hneď pustiť. Kurzy sú zoradené v starostlivo zvolenom poradí, ktoré predstavuje odporúčanú študijnú cestu. Samozrejme si však môžete vybrať ktorýkoľvek z nich.

Pokračujte na jednotlivé kurzy nižšie. šipka dolu


Dostupné kurzy

Úvod do mediálního světa

Kategória: Fact-Checking

Způsoby, jakými lidé šíří informace, se neustále vyvíjí. Kdo nahlédne do historie a původu médií, lépe pochopí, jak i dnes ovlivňují naši společnost. 

Úvod do kritického myšlení

Kategória: Fact-Checking

Umění zkrotit informace kolem nás i své emoce je něco, co se učíme celý život. Pojďme se to učit společně!

1: Kto je autorom alebo tvorcom mediálnej správy?

Kategória: Fact-Checking
Course rating:

Pojďme se společně podívat na zoubek autorům mediálních sdělení! Ukážeme si, jak ověřovat jejich důvěryhodnost.


Pozrime sa spolu na autorov mediálnych správ! Pozrime sa, ako overiť ich dôveryhodnosť.

2: Čo je obsahom mediálneho posolstva?

Kategória: Fact-Checking
Course rating:


Tentokrát si společně ukážeme rozdíly mezi druhy mediálních sdělení. Ukážeme si, proč je důležité se v nich orientovat a jaké jsou mezi nimi rozdíly.




Tentoraz si spoločne ukážeme rozdiely medzi jednotlivými typmi mediálnych správ.Ukážeme si, prečo je dôležité ich poznať a aké sú medzi nimi rozdiely.

3: Ako sa mediálne správy snažia upútať pozornosť?

Kategória: Fact-Checking
Course rating:

Ukážeme si některé typy mediálních manipulací a povíme si, jak odhalovat zavádějící titulky a obrázky.

4: Komu je mediálne posolstvo určené?

Kategória: Fact-Checking
Course rating:

Nyní nechejme autora, obsah a formu stranou a zaměřme se na nás samotné. Dokážeme na internetu spolehlivě odolat nátlaku algoritmů? A proč jsou záludné tzv. řetězové e-maily?

5: Prečo bola mediálna správa vytvorená?

Kategória: Fact-Checking
Course rating:

Posvítíme si na to, proč je vhodné zajímat se také o motivaci autorů mediálních sdělení všeho druhu. Co mohou mít za lubem?