Vítejte v kategorii kurzů mediálního vzdělávání.

Pomůžeme vám s orientací v mediálním chaosu. Společně se naučíme krotit zmatky a nedorozumění, které do našich životů může přinášet. Připravili jsme si pro vás řadu kurzů, do kterých se můžete hned pustit. Kurzy jsou seřazené v pečlivě zvoleném pořadí, které představuje doporučenou studijní cestu. Můžete si ale samozřejmě vybrat kterýkoliv z nich.

K jednotlivým kurzům pokračujte níže. šipka dolu


Available courses

Úvod do mediálního světa

Category: Fact-Checking

Způsoby, jakými lidé šíří informace, se neustále vyvíjí. Kdo nahlédne do historie a původu médií, lépe pochopí, jak i dnes ovlivňují naši společnost. 

Úvod do kritického myšlení

Category: Fact-Checking

Umění zkrotit informace kolem nás i své emoce je něco, co se učíme celý život. Pojďme se to učit společně!

1: Kdo je autorem nebo tvůrcem mediálního sdělení?

Category: Fact-Checking
Course rating:

Pojďme se společně podívat na zoubek autorům mediálních sdělení! Ukážeme si, jak ověřovat jejich důvěryhodnost.


Pozrime sa spolu na autorov mediálnych správ! Pozrime sa, ako overiť ich dôveryhodnosť.

2: Co je obsahem mediálního sdělení?

Category: Fact-Checking
Course rating:


Tentokrát si společně ukážeme rozdíly mezi druhy mediálních sdělení. Ukážeme si, proč je důležité se v nich orientovat a jaké jsou mezi nimi rozdíly.




Tentoraz si spoločne ukážeme rozdiely medzi jednotlivými typmi mediálnych správ.Ukážeme si, prečo je dôležité ich poznať a aké sú medzi nimi rozdiely.

3: Jak se mediální sdělení snaží upoutat pozornost?

Category: Fact-Checking
Course rating:

Ukážeme si některé typy mediálních manipulací a povíme si, jak odhalovat zavádějící titulky a obrázky.

4: Komu je mediální sdělení určeno?

Category: Fact-Checking
Course rating:

Nyní nechejme autora, obsah a formu stranou a zaměřme se na nás samotné. Dokážeme na internetu spolehlivě odolat nátlaku algoritmů? A proč jsou záludné tzv. řetězové e-maily?

5: Proč bylo mediální sdělení vytvořeno?

Category: Fact-Checking
Course rating:

Posvítíme si na to, proč je vhodné zajímat se také o motivaci autorů mediálních sdělení všeho druhu. Co mohou mít za lubem?