Všechny kurzy
1: Kdo je autorem nebo tvůrcem mediálního sdělení?
Kategorie: Ověřování informací
Pojďme se společně podívat na zoubek autorům mediálních sdělení! Ukážeme si, jak ověřovat jejich důvěryhodnost.
2: Co je obsahem mediálního sdělení?
Kategorie: Ověřování informací
Tentokrát si společně ukážeme rozdíly mezi druhy mediálních sdělení. Ukážeme si, proč je důležité se v nich orientovat a jaké jsou mezi nimi rozdíly.
3: Jak se mediální sdělení snaží upoutat pozornost?
Kategorie: Ověřování informací
Ukážeme si některé typy mediálních manipulací a povíme si, jak odhalovat zavádějící titulky a obrázky.
4: Komu je mediální sdělení určeno?
Kategorie: Ověřování informací
Nyní nechejme autora, obsah a formu stranou a zaměřme se na nás samotné. Dokážeme na internetu spolehlivě odolat nátlaku algoritmů? A proč jsou záludné tzv. řetězové e-maily?
5: Proč bylo mediální sdělení vytvořeno?
Kategorie: Ověřování informací
Posvítíme si na to, proč je vhodné zajímat se také o motivaci autorů mediálních sdělení všeho druhu. Co mohou mít za lubem?