Za každým mediálním sdělením stojí konkrétní lidé, kteří ho vytvořili. Mají nějakou životní zkušenost, profesi, názor, osobní motivace. Když víme, kdo mediální sdělení vytvořil, je to první střípek potřebný pro ověřování jeho důvěryhodnosti. Zvláště v internetové době, kdy může publikovat kdokoliv, musíme dbát na pravidla zodpovědné redakční práce. Pokud do veřejného prostoru vysílám jako autor nějakou informaci, měl bych si za ní stát a nést za ni odpovědnost.

Pokud máte špatnou zkušenost s prací některých redakcí, můžete díky internetu sledovat konkrétní novináře a novinářky, kteří dlouhodobou prací prokázali odbornost a získali důvěryhodnost. Stále více novinářů dnes publikuje své vlastní oběžníky, které můžeme odebírat e-mailem.


Dostali jste se téměř na konec tohoto kurzu, který se zaměřuje na klíčovou otázku: Kdo je autorem mediálního sdělení? Nyní zbývá posledních pár kroků. Na následující stránce můžete kurz ohodnotit. Váš názor nás zajímá.