V tomto kurzu jsme hledali odpovědi na to, proč jsou mediální sdělení publikována a jaké mohou mít autoři motivace. Motivace mohou mít rozmanité a platí, že nemusí být pouze negativní a škodlivé. Je ale dobré mít tuto otázku na mysli, a pokud se naučíme automaticky přemýšlet nad tím, kdo má z určité informace a jejího šíření prospěch, snadněji odhalíme cíle, kterých má dané sdělení dosáhnout. Odpověď na otázku, proč sdělení vzniklo, nám nikdo u zprávy neuvede a objevování odpovědi je mistrovská mediální disciplína. Abychom dokázali odpověď objevit, musíme trénovat deduktivní dovednosti a zralý úsudek. Čím těžší je pro nás jakožto běžné uživatele nalezení odpovědi na tuto otázku, tím více je na místě obezřetnost a nadhled.


Dostali jste se téměř na konec posledního kurzu této série. Nyní zbývá posledních pár kroků. Na následující stránce vás čeká vzkaz od autorů.