Všichni už víme, že média i řada dalších tvůrců obsahu bojují o naši pozornost, která může přinášet vliv či peníze. O naši pozornost lze bojovat férově, ale také neeticky či podvodně. Naštěstí ale existují i indicie, které nám pomohou rozpoznat, jestli autoři využili fintu, aby v nás vyvolali emoci a chuť kliknout, komentovat či sdílet. Není to tak, že bychom museli číst a sledovat jen a jen seriózní zpravodajství. Není nic špatného na tom, dát si chvíli pauzu, vydechnout a zabavit se drby ze světa celebrit nebo bláznivým videem na internetu. Je ale fajn vědět, jaké mechanismy kolem sebe máme a jak na nás mohou působit. Potom nás méně věcí rozčílí a budeme více v pohodě. To je v životě důležité. A teď si to ještě zopakujeme.


Dostali jste se téměř na konec tohoto kurzu, který se zaměřuje na klíčovou otázku: Jak se mediální sdělení snaží upoutat pozornost? Nyní zbývá posledních pár kroků. Na následující stránce můžete kurz ohodnotit. Váš názor nás zajímá.