V tomto kurzu jsme si ukázali, že existují různé druhy mediálních sdělení. Autoři a tvůrci, kteří s námi hrají férovou hru, by nám měli pomáhat rozlišit, jaký typ sdělení připravili. Například tím, že jasně oddělí zpravodajství od komentářů nebo zpravodajství od reklamního sdělení. Mnohdy je důležité i to, co ve zprávě není. Při její tvorbě totiž musí novináři provést určité volby: něco se do konečného sdělení vejde, něco ne. Pravděpodobně nezjistíme, jak přesně dané sdělení vznikalo. Můžeme ale posoudit, jestli se nám jeho tvůrce snaží předložit vícero pohledů, nebo nám naopak nějakou informaci či pohled zamlčuje.

Pusťme se do posledního cvičení, kde si všechno zopakujeme:


Jsme téměř u konce tohoto dílu. Na následující stránce můžete kurz ohodnotit. Váš názor nás zajímá.